http://www.aict-iatc.org/

Üyemiz Mehmet Konuk’un kitabı çıktı: KRİTİK

kritikKRİTİK, tiyatro eleştirmeni ve uzman psikolojik danışman Mehmet Konuk'un tiyatro eleştirileri yazılarından bir seçkiden oluşmaktadır. Oyunlarını sanatsal bir açıdan ele almanın yanı sıra psikolojik, sosyolojik, fikri ve siyasi yönden de değerlendiren Konuk'un yazılarının her biri tiyatro dünyasına bir not bırakmanın yanında, toplumsal ve bireysel sorunların analizlerini de içermektedir.

Sevgili Mehmet Konuk; biz sanatçılar için eleştiri çok önemlidir her ne kadar önemsemiyormuş gibi görünsek de, yapmaya çalıştığımız şeyin doğru algılanması bizi yüreklendirir, eksik olduğunu duymaksa bizleri kamçılar. Hele ki sizin gibi belli bir dünya görüşü olan ve bu işi iyi yapanların görüşleri bizim için çok önemlidir. Bu anlamda çalışmalarınızı destekliyor, başarılarınızın devamını diliyorum.

GÜZİN ÖZYAĞCILAR


Sevgili Mehmet Konuk, tiyatroya olan saygını ve sevgini biliyorum. Umuyorum ki genç oyuncular senin eleştirilerini okuyup sanat yaşamlarında farklı bakış acılarına yer vermeyi öğrenecekler. Bu anlamda onlara ve yeni genç eleştirmenlere de yol göstermiş oluyorsun. Başarılarının devamını diliyorum. Sevgiler...

ERDAL ÖZYAĞCILAR
 

Eleştiri yapan kişinin öncelikle donanımlı olması ve olaylara/durumlara değişik açılardan bakmasını bilmesi gerekir. Ancak bu da yetmemekte; saldırgan, alaycı, yaratıcıyı rencide edici bir anlatımı değil, kavrayıcı, onore edici, küçümsemeyen ve en önemlisi yaratıcının önünü açan ve onu yüreklendiren bir yaklaşımı da örneklemesi gerekir eleştirilerinde. Mehmet Konuk bir eleştirmen olarak olması gereken ikinci özelliklerin hepsini özenle uygulamaktadır değerlendirmelerinde. Kırmadan eleştirmek ise en güzel yanıdır Sevgili Konuk'un. Çünkü bilmektedir ki "marifet iltifata tabidir."

İnanıyorum ki değerlendirmelerini birçok disiplin açısından gerçekleştiren Mehmet Konuk, yukarda sıralamaya çalıştığımız özellikleriyle uzun yıllar tiyatro dünyamıza katkı veren bir ad olarak anılmayı başaracaktır. Elinizdeki kitapla Mehmet Konuk bunu somutlaştırmıştır.

Bir oyun yazarı olarak; bu güzel çalışması için eleştirmen Mehmet Konuk'a teşekkür ediyor ve bu çabalarının sürmesini diliyorum.

TUNCER CÜCENOĞLU
 

Genç arkadaşım Mehmet Konuk'un kitabının çıkacağını duyduğum anda aklıma hemen Dilruba Saatçi'nin kurguladığı Fikriye ve Latife oyunu hakkında yazdığı yazısı geldi. İçten, samimi, kırmadan ifade eden ve duygularını net şekilde anlatan derli toplu yazılarını seviyorum. Konuk, tiyatroyu çok seviyor ve tiyatro olgusu hakkında çok düşünüyor. Gerçekten de tiyatro eleştirisi başlı başına analitik bir şölen, büyük bir bilgi birikimi ve zamanı öteye taşıyan bir orkestra estetiğidir. Konuk'ta da bunların hepsini görebiliyoruz.

Prof. Dr. AYŞE DİDEM USLU


Tiyatro, akademik yaklaşımlar kadar hakiki, hayata dayalı ve kalıpların dışında saptamaları içeren bir eleştiriye ihtiyaç duyan bir sanat. Ama her zaman bu tarz değerlendirmeleri yapacak eleştirmenleri bulamıyoruz maalesef.

Farklı yapıtları sağlam bir düşünce süzgecinden geçiren, edebiyatla hemhâl olarak damıttığı yazılarıyla sağlam bir bakış açısı getiren bir yazar Mehmet Konuk. Burada okuyacağınız yazılar geniş bir tiyatro yelpazesini ele alıyor. Saptadığı oyunlara ayrıntılı ve psikolojik yaklaşımı da göz ardı etmeyen değerlendirmeler yapıyor. Sakin ve mesafeli anlatımla ele aldığı konuyu ince ayrıntılarla bezeyerek, söz hünerlerinden de yararlanıp seyirciyi ve okuru sağduyulu bir değerlendirmeye davet ediyor.

ÖZEN YULA
 

İlerlemek isteyen tiyatrocu için eleştirmen çok değerlidir. Mehmet Konuk, eserlere elitist bir tavırla değil de neredeyse bir seyirci hassasiyetiyle, özellikle toplumsal, sosyolojik, psikolojik açıdan da bakan, üstüne benim bir rejisör olarak öğrenmek ve ileri gitmek için çabaladığım, dünyanın da peşinde olduğu minimalizmin önemini kavramış, çağdaş tiyatronun farkında, yol gösterici, değer verdiğim bir eleştirmen... Tiyatroculuk acı veren bir iş; eseriniz oynanıyor ve er ya da geç bitiyor. Elinizde kalan anılar; bir yerlere atılmış birkaç fotoğraf, broşür, afiş, kötü çekilmiş, kanlı canlı sahnelemeyi asla yansıtmayacak bir de görüntü kaydı belki, o da nereye sakladığınızı bulabilirseniz tabi... Elinizdeki kitap ülkemizde son dönemde sergilenen tiyatro eserlerine odaklanan önemli bir tanıklığı içeriyor. Benim kütüphanemde değerli bir yeri olacak.

KEMÂL BAŞAR
 

Bir tiyatro eseri izleyenin algısına göre şekillenir. Doğaldır ki bir yapıt üzerinden çok farklı görüşler ifade edilebilir. İzleyici ve yaratıcı bu farklı görüşleri kendi akıl süzgecinden geçirerek bir sonuç elde etmeye çalışır. Bu bağlamda eleştiri yapmak her türlü nesnel olma gayreti içinde yazanın öznel seçimlerini de içeren bir sarmaldır ve yapıtı eleştirmenin kendi yargısının mutlaklığına mahkûm etmeyi dışlayan etik bir duyarlılık gerektirir. Yazılarınızı bu hassasiyet içinde kaleme alıyor oluşunuzu ve her türlü kişisellikten uzak "tiyatro sanatını yüceltecek" bir perspektif içine oturtma gayretinizi takdirle karşılamaktayım.

ENGİN ALKAN
 

http://www.dr.com.tr/Kitap/Kritik//Sanat-Tasarim/Tiyatro-/Tiyatro-Teknigi/urunno=0000000630965

http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=715171

http://www.idefix.com/kitap/kritik-mehmet-konuk/tanim.asp?sid=MCVPWXQVM3N6JFDC80FF

Hakkında

Tiyatro Eleştirmenleri Birliği (TEB), İstanbul'da yerleşik olan bir sivil toplum kuruluşu'dur. 1990 yılında 35 üyenin katılımıyla kurulan...

devamı için

Takip Et

Bilgi İletim